”Allt löser sig inte bara man får en Ipad”. Capio tog hjälp av konsultföretaget Xenit, som i april 2013 började rulla ut Ipads till vårdcentralernas chefer.

– En av anledningarna till att valet föll på Apple iPad är att de har ett enkelt och intuitivt gränssnitt samt att Ipad är marknadsledande. Kunden ville att flest antal användare skulle komma igång så enkelt som möjligt. Sedan var det en stor utmaning; även om många känner till Apple Ipad, så gör inte alla det. Har man inte använt en läsplatta eller en smart telefon tidigare så är tröskeln hög oavsett om det är Apple eller Googles operativsystem och det blir en inkörsperiod, säger Linus Lindström, VD för Xenit, till Mobilbusiness.

Läs hela artikeln om oss idag på mobil.se:

För mer information:

Ta del av vårt kundcase med Capio Närsjukvård, läs caset här.

Även Citrix har skrivit ett case om Capio Närsjukvård och Xenits samarbete, läs caset här.

Vill ni ha mer information eller undrar någonting i övrigt, tveka inte att kontakta oss via e-post eller telefon.