Möt Sara som varje dag arbetar med att utföra hjältedåd i vår Servicedesk

Sara, vad innebär ”Unbox your business” för dig i din roll på Xenit?
För mig är det viktigt att kunderna ska kunna dra så stor nytta av de IT-miljöerna vi levererar till dem, så att de får mer tid över till att fokusera på sin verksamhet. De uppdragen vi får in kan vi paketera om på ett sätt så att de får mer tid över till annat och kan fokusera på sin verksamhet när vi håller koll på deras miljöer.

Vad är ditt senaste hjältedåd?
När jag blev utsett till veckans Xenit-hjälte. Väldigt roligt och överraskande! Jag fick utmärkelsen för att jag hade gjort en av våra kunder mycket nöjd i en dialog kring ett av våra uppdrag.

Vad är det som intresserar dig med just digital infrastruktur?
Jag tycker att det är fantastiskt vilka möjligheter som finns och hur komplext det är. Trots detta får våra kollegor det att verka enkelt och de klarar även de svåraste utmaningarna. Vår vardag påverkas mycket av digital infrastruktur och det genomsyrar allt. Men framförallt att man kan leverera det på så himla många olika sätt, väldigt anpassningsbart.

 

Hur är Xenit som arbetsplats?
Krävande och belönande på samma gång, vi ska alltid leverera efter vår bästa förmåga och kunden ska alltid få den bästa servicen. Vi är väldigt kvalitetsinriktade vilket kräver mycket av oss som arbetar här och att vi är uppdaterade rent tekniskt sett. Vi får också ett generöst friskvårdsbidrag, teknikpott, afterworks partnerkonferenser, gemensamma konferenser och middagar. Sen finns det utbildningsbidrag för att ta certifieringar, när man vill utveckla sig får man det man behöver och vi har möjlighet att gå de utbildningarna som behövs för att utvecklas i sitt jobb.

Xenit är en ovanligt bra organisation med korta beslutsvägar, mycket aktiviteter och en väldigt rolig arbetsplats. Xenit erbjuder verkligen det lilla extra.

Läs mer om Sara och vår Servicedesk här

#UnboxYourBusiness