Bild

Tobias Sandberg, Teknisk Specialist

Om att vägleda kunderna i den snabba utvecklingen.

Min största utmaning under 2018 har nog varit att hjälpa våra kunder att hänga med i den snabba utveckling som Microsoft har för sina produkter, speciellt gällande klientmanagering. Det gäller att hålla sig uppdaterad för att få tillgång till de senaste uppdateringarna och säkerhetsfunktioner som Microsoft släpper för att på så sätt kunna vara skyddad på bästa sätt. Detta är något jag behandlar dagligen i min yrkesroll. Genom regelbundna kontroller, kontinuerlig dialog samt olika uppdateringsprojekt kan vi tillsammans med våra kunder se till att deras miljö blir uppdaterad och bibehåller en hög säkerhetsnivå. Det är viktigt att vara proaktiv och informera så att våra kunder kan vara med och ta rätt beslut i god tid.

Personligen gillar jag att använda den senaste tekniken och att vara så långt fram i utvecklingen som det bara går, därför är det även viktigt för mig att våra kunder får ta del av detta. Man behöver ligga i framkant för att kunna upprätthålla en säker miljö och det är något jag strävar efter att göra med varje kund. Genom att hålla våra kunders klientmiljöer uppdaterade möjliggör vi för nya funktioner som de kan dra nytta av och är på så vis med och utvecklar verksamheten framåt.

När jag blickar framåt mot 2019 så ser jag fram emot att utvecklas ännu mer på min arbetsplats, tillsammans med alla mina begåvade kollegor. Jag ser även fram emot alla tekniska nyheter som lär komma under året, då främst gällande modern managering som är mitt stora fokusområde.