Bild
Ladda ner case som PDF

Måns Hurtigh, Teknisk specialist

Ålder: 23 år
Tid på Xenit: Började som supporttekniker i februari 2015.
Bakgrund: Pluggade grafisk design på IT-gymnasiet. Har jobbat som barista, gallerivärd, inom hemtjänsten och frilansat som webbutvecklare.

 

Berätta om vad du gör på jobbet!
Som teknisk specialist ser jag till att lösningarna fungerar som kunderna vill och så effektivt som möjligt. Jag arbetar med incidenter och tar fram nya tekniska lösningar. Till skillnad från många andra konsultbolag, jobbar vi nästan alltid här på kontoret.

Hur kom det sig att du började på Xenit?
Jag trivdes inte riktigt på något av de jobb jag hade efter gymnasiet. Som vikarie eller timanställd är det svårt att planera och jag ville ha ett jobb som jag kunde utvecklas på. Jag har alltid varit teknikintresserad och när jag hittade en annons om att Xenit sökte supporttekniker skickade jag in mina betyg och blev kallad på intervju. Efter det har det bara rullat på. Som supporttekniker jobbade jag mer med användarsupport. Jag började i servicedesk, svarade i telefon och löste problem. Parallellt med jobbet tog jag relevanta certifikat och efter åtta månader skickade jag in min ansökan för att bli tekniker. Nu har jag tagit nästa steg och blivit teknisk specialist.

Vilka egenskaper är bra att ha som teknisk specialist?
Man måste vilja lära sig nya saker, som teknisk specialist förväntas man kunna produkterna man arbetar med. Sedan tror jag det är bra att vara tävlingsinriktad, att man har en vilja att hela tiden bli lite bättre. I det här jobbet blir man aldrig klar, man utvecklas hela tiden. Det är det som är det bästa med jobbet.

Hur är det att jobba på Xenit?
Som medarbetare har man stor frihet under ansvar och du har stora möjligheter att bestämma över din egen kalender. Xenit är en väldigt bra arbetsgivare som verkligen tar hand om sina anställda. Det är mycket jobb, men det kompenseras av att man får vara med de bästa. Många av oss som jobbar här är väldigt unga och vi gör mycket roliga saker tillsammans.

Xenit – Medarbetarcase – Teknisk specialist