Bild
Ladda ner case som PDF

Göteborg Hand Center - En flexibel IT-lösning att växa i

Om Göteborg Hand Center

Göteborg Hand Center (GHC) är en komplett sjukvårdsklinik specialiserad på handkirurgi. Där utreds och behandlas alla diagnoser inom handkirurgi genom operativ vård och rehabilitering. På GHC arbetar enbart specialister i handkirurgi med erfarenhet från både elektiv och akut handkirurgi.

 

Utmaning
Ett instabilt IT-system som ofta kraschade

Flera leverantörer som inte var kompatibla gjorde att GHC hade ett instabilt IT-system som kraschade, hakade upp sig och hade flera problem.

– Vi har haft flera leverantörer som inte har kunnat lösa våra problem, säger Ola Collin, en av GHC:s grundare, specialist i handkirurgi och docent.

Företaget behövde en helhets- lösning som ”bara fungerade”.

– Vi ville ha ett problemfritt system som är lätt att växa i. IT skulle inte vara en bromskloss, säger han.

 

Lösning
Snabbare, säkrare och rörligare – en IT-lösning för vårdgivare

Xenit föreslog en IT-lösning utformad speciellt för vårdgivare. Det är ett supportstarkt IT-stöd som anpassats för verksamheten. Det skulle ge GHC en kontaktyta för alla IT-ärenden samtidigt som de fick snabbare inloggningar, säkrare informationshantering och rörligare personal.

– Vi visste ungefär hur vi ville ha det. Sedan kom Xenit med sitt förslag. De förstod våra problem och hade en lämplig lösning, säger Ola Collin.

Efter att ha testkört lösningen i ett par månader under vintern 2010 var GHC så nöjda att de skrev ett treårsavtal med Xenit som nu har ett helhetsåtagande för all IT på företaget.

 

Resultat
Problemen är så gott som borta

Med Xenits lösning har driftsäkerheten blivit mycket bättre. Personalen når systemet var de än befinner sig samtidigt som företaget kan expandera.

– Projektet har lyft vår IT väsentligt och de problem som vi tidigare upplevde är i stort sett borta, säger Ola Collin.

Han tycker att Xenit är till- mötesgående, tillgängliga och ger snabb återkoppling.

– De är professionella och kan definitivt sin sak, säger han.

 

 

Ställ en fråga!
Kontakt

Hej! Vad vill du veta om vårt kundcase?