Jobba på Xenit

Vill du också jobba med de bästa inom digitala tjänster på ett fint kontor mitt i stan? Vi är alltid på jakt efter duktiga tekniker, specialister och konsulter. Se vilka lediga tjänster som finns för tillfället genom att besöka vi.xenit.se eller skicka en spontanansökan genom att "connecta" med oss.

Jonas Agblad, Teknisk specialist

“När IT-infrastrukturen flyttar upp i molnet gäller det
att hitta kreativa lösningar som passar varje specifik kund.”

I min roll som specialist på Xenit arbetar jag mycket med komplexa miljöer, framför allt kring virtuella skrivbord.

Läs mer

Oliwer Sjöberg, Juniortekniker

“Man vet aldrig vilka typer av ärenden som kan komma in till Servicedesk.”
Jag har snart varit juniortekniker på Xenit i ett år. Rollen som juniortekniker innebär primärt att jag arbetar i vår Servicedesk som är våra kunders främsta kontaktyta.

Läs mer

Martina Axelsson, Affärsstödchef och HR-ansvarig

Kommunikation och kultur är centrala frågor i en tillväxtfas.
Jag arbetar som affärsstödchef och HR-ansvarig på Xenit, en väldigt bred och omväxlande roll. Jag drivs av att vara med i många olika processer där jag kan bidra med åsikter som gör att både företaget och människorna utvecklas.

Läs mer

Isabella Tinnberg, Trivselhöjande kontorist

Tillsammans utvecklas vi och växer både i våra yrkesroller och som personer.
Jag har ett väldigt flexibelt jobb! Det är en bred arbetsbeskrivning som omfattar mycket. Mina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för trivsel, ordning och reda på kontoret vilket innebär allt från att fixa det där lilla extra till att finnas till och stötta leveransavdelningen.

Läs mer

Rasmus Kindberg, Teknisk specialist

Om Netscaler och den tekniska lösningens positiva effekter för kunden
Många läkare och sjuksköterskor i Sverige får ett så kallat fysiskt smartkort ”SITHS” personligt utgivet till sig som de kan använda för att autentisera sig till svenska journal-system.

Läs mer

Petter Vikström, Teknisk specialist

Om att hitta kreativa lösningar
En av mina av mina största utmaningar under förra året var att utreda möjligheten att köra Microsoft Always On VPN helt i Azure-plattformen.

Läs mer

Måns Hurtigh, Teknisk specialist

Personlig utveckling kräver både tid och engagemang.
För mig har den största utmaningen under det gånga året varit min personliga utveckling, där jag gått från ett teknikertänk till mer av ett konsulttänk.

Läs mer

Tobias Sandberg, Teknisk Specialist

Om att vägleda kunderna i den snabba utvecklingen.
Min största utmaning under 2018 har nog varit att hjälpa våra kunder att hänga med i den snabba utveckling som Microsoft har för sina produkter, speciellt gällande klientmanagering

Läs mer

Gus Johansson, Juniortekniker

Om att göra det enklare för kollegor att dela kunskap.
Min största utmaning på Xenit under 2018 har varit och är en pågående utvärdering av ett så kallat Knowledge Management System (KMS) som är tänkt att förbättra vår interna förmåga att dela kunskap och dokumentation mellan kollegor.

Läs mer

Hanessa Milaszewski, Juniortekniker

Tid på Xenit: Började som supporttekniker 2016
Bakgrund: Yrkesexamen från speicialutformad IT-linje vid IT-Gymnasiet

Läs mer

Nätverksspecialist

Som nätverksspecialist hos oss innebär varje dag en möjlighet till nya utmaningar och stort eget ansvar. Du fungerar som en rådgivare för våra kunder och är också med och stöttar dina kollegor inom nätverksfrågor. Det är viktigt att tycka om när det är mycket på gång samtidigt och att hela tiden vilja lära sig nytt!

Läs mer

Jonas Brammesjö, Seniorkonsult

Tid på Xenit: Började som konsult 2011
Bakgrund: Läste Data/IT på gymnasiet. Fortsatte med datateknik på Chalmers, men hoppade av efter ett år. Har också jobbat några år som IT-tekniker på ett tryckeri.

Läs mer

Adam Clark, Konsult

Tid på Xenit: Började som Teknisk specialist 2012
Bakgrund: Studerade Teknik/IT på gymnasiet, har en examen i datateknik från Chalmers.

Läs mer

Kontakta oss för mer info

Jessica Kinell

Rekryteringskoordinator
› jessica.kinell@xenit.se
› +46 (0) 10 707 35 49

Kolla efter lediga jobb på vi.xenit.se!

Kontakta oss